Titlul proiectui: AJUTOR PENTRU SUCCES – Proiect pilot de stimulare a participarii la educatie a copiilor cu parinti plecati la munca in strainatate
Finantator: Proiect cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Axa prioritara 6: Educație și competențe
Prioritatea de investitii 10.i: Reducerea și prevenirea abandonului școlar timpuriu și promovarea accesului egal la învățământul preșcolar, primar și secundar de calitate, inclusiv la parcursuri de învățare formale, nonformale și informale pentru reintegrarea în educație și formare
Obiectiv Specific 6.2: Creșterea participării la învățământul ante-preșcolar și preșcolar, în special a grupurilor cu risc de părăsire timpurie a școlii, cu accent pe copiii aparținând minorității roma și a celor din mediul rural.
Obiectiv Specific 6.3: Reducerea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri integrate de prevenire și de asigurare a oportunităților egale pentru elevii aparținând grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii aparținând minorității roma și elevii din mediul rural/ comunitățile dezavantajate socio-economic.
Cod apel: POCU/784/6/24/
Cod proiect: 139697
Valoarea totala a proiectului: 4,776,065.99 lei
Valoarea cofinantarii: 4,611,778.42 lei
Perioada de implementare a proiectului: 33 luni, in perioada
Numele beneficiarului: YMAC SABY COMPANY SRL
Partenerii proiectului
YMAC SABY COMPANY SRL in calitate de Beneficiar,
GRANT CONSULTING SRL – Partener 1,
ASOCIATIA PENTRU FORMARE, EDUCATIE SI DEZVOLTARE EUROFED–Partener 2
Intervenitiile vizate de proiect
1. Servicii de suport educational pentru stimularea participarii si prevenirea abandonului scolar / parasirii timpurii a scolii, prin:
Componenta 1 – activitati de dezvoltare deprinderi de comunicare si limbaj pentru 50 copii prescolari prin intermediul jocului didactic si jocului exercitiu ca forma de dezvoltare a capacitatilor de comunicare ale prescolarilor, cu ajutorul a 5 Experti dezvoltare deprinderi de comunicare si limbaj, si
Componenta 2 – abilitati sociale relationate cu invatarea pentru 220 persoane (elevi), prin sesiuni de activitati de invatare emotionala prin care copiii dobandesc, apoi aplica in mod eficient cunostintele, atitudinile si abilitatile necesare pentru a intelege si a gestiona emotiile, de a-si propune si a-si indeplini scopuri pozitive, de a simti si de a arata empatie pentru ceilalti, de a stabili si mentine relatii pozitive, de a lua decizii in mod responsabil.
2. Servicii psiho-sociale de sprijin adresate copiilor si elevilor – pentru cei 270 copii si elevi din grupul tinta vizat de proiect se vor furniza activitati de dezvoltare a abilitatilor emotionale si sociale inter-personale si/sau a deprinderilor de viata independenta ale copiilor si/sau consiliere sociala si/sau suport emotional/psihologic si/sau consiliere vocationala (in functie de nevoile si necesitatile fiecarui copil si elev in parte) prin sesiuni de consiliere individuala si de grup.
3. Activitati recreative si de socializare adresate copiilor si elevilor.
Componenta 1 – Tabere de vara. In cadrul acestei subactivitati toti cei 220 elevi inscrisi in grupul tinta al proiectului vor participa la cel putin 22 tabere de vara tematice cu scopul motivarii si stimularii abandonului scolar, 10 elevi/tabara. Tematica celor 22 tabere va avea ca scop deprinderea si dezvoltarea de abilitati IT&C. Pentru stimularea participarii la scoala a celor 220 elevi ce vor fi inscrisi in grupul tinta al proiectului, acestia vor beneficia de o tabara de vara de 7 zile, la mare sau la munte, pe timpul vacantelor scolare. Cei 220 de elevi vor fi impartiti in grupe de cate 10 elevi+1 insotitor/grupa.
Componenta 2 – Ateliere de creatie. Cei 50 copii prescolari vor participa la 2 ateliere de creatie cu urmatoarele temen: IT&C si limba engleza. Atelierele de creatie se vor desfasura in grupe de cate 10 copii per grupa, cu o durata de 1 saptamana/an, timp de 2 ani si vor fi sustinute de cate 1 Responsabil atelier. Atelierele de creatie se vor organiza pe timpul perioadelor de vacanta in cadrul institutiilor de invatamant/UAT-urilor partenere, care vor pune la dispozitie spatiile in care se vor desfasura atelierele de creatie, iar proiectul va asigura materialele educationale si suport necesare derularii fiecarui atelier de creatie in parte (materiale consumabile etc), precum si resursele umane necesare. Scopul atelierelor de creatie il reprezinta indrumarea copiilor catre descoperirea abilitatilor si dezvoltarii creativitatii, precum si initierii si dezvoltarii competentelor digitale.
4. Activitati suport pentru stimularea participarii la servicii educationale
Componenta 1: Acordarea de subventii (ajutoare) lunare acordate pentru prescolari si elevi pentru asigurarea hranei la activitatile educationale pentru toti cei 270 copii si elevi in valoarea de 100 lei/luna pe persoana (copil).
Componenta 2: In vederea stimularii participarii la seriviciile educationale in cadrul acestei subactivitati se vor furniza materiale educationale pentru facilitarea desfasurarii in conditii optime a serviciilor educationale prevazute in proiect, A2, precum si echipamentele necesare derularii masurilor integrate prevazute in cadrul A2.3 (ateliere de creatie).
5. Mentinerea grupului tinta in cadrul activitatilor proiectului si derularea activitatilor de educatie parentala si de consiliere sociala pentru parintii/tutorii copiilor si elevilor vizati in cadrul proiectului:
In cadrul acestei subactivitati se va implementa un programul de consiliere parentala la care vor participa reprezentantii celor 270 copii si elevi inscrisi la serviciile educationale (parintele din Romania in grija caruia a ramas copilul – in situatia plecarii unui parinte in strainatate; sau persoana in grija careia a ramas copilul – in situatia plecarii ambilor parinti/parintelui unic sustinator al familiei monoparentale in strainatate) in vederea intelegerii nevoilor copiilor care cresc in absenta unuia/ambilor parinti si dezvoltarii abilitatilor parentale ale acestora, precum si, in functie de nevoi, a solutionarii diferitelor probleme de natura sociala cu care se confrunta familiile, a obtinerii a diverse beneficii sociale, realizarii, cand este cazul, a procedurii de delegare temporara a autoritatii parintesti (procedura prin care se asigura reprezentantarea legala a copilului, atunci cand ambii parinti sau parintele unic sustinator al familiei monoparentale sunt/este plecati/plecat la munca in strainatate) etc.
6. Campanie de informare si constientizare
Campania de informare si constientizare are 3 componente:
1. Elaborarea unei brosuri de informare si constientizare cu privire la cresterea si dezvoltarea fizica si psihica a copiilor cu unul sau ambii parinti plecati la munca in strainatate,
2. Organizarea a 27 evenimente de informare si constientizare,
3. Derularea unei campanii online de informare si contientizare prin publicarea de bannere oline pe minim 3 website-uri cu impact semnificativ, realizarea de conturi pe principalele retele de socializare si publicarea de continut pe acestea.
Grupul tinta al proiectului este format din 270 peroane (copii) din invatamantul prescolar (3-5 ani), primar (6-10 ani), gimnazial (11-14 ani) si secundar inferior (14-16 ani) ai caror parinti sunt plecati in straintate din regiunile mai putin dezvoltate ale Romaniei, din care minim 30 copii (peste 10%) sunt de etnie roma si minim 41 copii (peste 15%) provin din mediul rural. Pe grupe de varste copii vor impartiti dupa cum urmeaza: 50 copii prescolari (3-5 ani), 60 elevi (6-10 ani), 70 elevi (11-14 ani) si 90 elevi (14-16 ani).
De asemenea, din grupul tinta al proiectului vor face parte parintii/tutorii/persoanele care au in grija copii cu parintii plecati la munca in strainatate, in total 270 persoane
CRITERII GENERALE DE ELIGIBILITATE A GRUPULUI TINTA:
1.Copii: pentru a putea fi inclusi in grupul tinta al proiectului, persoanele interesate din categoria prescolari si elevi trebuie sa indeplineasca CUMULATIV urmatoarele conditii: sa aiba domiciliul sau resedinta in localitati situate in una din regiunile mai putin dezvoltate; iar la intrarea in proiect sa aiba cel putin unul din parinti plecat din tara de cel putin 6 luni.
2.Parinti/tutori/persoana care are in grija copilul cu parinti plecati la munca in strainatate trebuie sa indeplineasca CUMULATIV urmatoarele conditii: sa aiba domiciliul sau resedinta in una din regiunile mai putin dezvoltate, iar la intrarea in proiect au in grija un copil inclus in grupul tinta al proiectului.
Recrutarea si inscrierea persoanelor eligibile in cadrul proiectului se va realiza respectandu-se urmatoarele etape:
I)Depunerea dosarului de candidatura ce va contine: 1.Acheta sociala, 2.Formularul de inscriere GT, 3.Cerere inscriere, 4.Declaratie de consimtamant privind acordul utilizarii datelor cu caracter personal, 5.Declaratie de evitarea dublei finantari(ca numai face parte din GT al altui proiect similar), 6.Declaratie apartenenta GT, 7.Chestionar initial de identificare a nevoilor–detaliat, 8.Declaratie participare proiect, 9.Copie carte de identitate/certificat de nastere, 10.Copie certificat casatorie(dupa caz), 11.Dovada domiciliului sau rezidentei in regiunile mai putin dezvoltate (carte de identitate/adeverinta);
III)Acceptarea sau respingerea dosarului.In cazul in care se accepta dosarul de candidatura expertii vor emite o recomandare de inscriere in grupul tinta.Dosarele GT se vor inregistra intr-un registru,pe baza de semnatura (expert de implementare).Candidatii sunt inclusi in registrul GT dupa verificarea dosarului de catre Responsabilul GT.
Documentele care compun dosarul participantului
necesare inscrierii in grupul tinta:
1.Acheta sociala
2.Formularul de inscriere in grupul tinta,
3.Cerere de inscriere,
4.Declaratie de consimtamant privind acordul utilizarii datelor cu caracter personal,
5.Declaratie de evitarea dublei finantari(ca numai face parte din GT al altui proiect similar),
6.Declaratie apartenenta GT,
7.Chestionar initial de identificare a nevoilor–detaliat,
8.Declaratie participare proiect,
9.Copie carte de identitate/certificat de nastere,
10.Copie certificat casatorie(dupa caz),
11.Dovada domiciliului sau rezidentei in regiunile mai putin dezvoltate (carte de identitate/adeverinta).
OBIECTIVELE PROIECTULUI
Obiectivul general al proiectului
OBIECTIVUL GENERAL al proiectului il reprezinta furnizarea de masuri integrate de prevenire si de asigurare de oportunitati egale pentru 270 copii/elevi ai caror parinti sunt plecati in straintate, care fac parte din categoria grupurilor vulnerabile, cu accent pe elevii apartinand minoritatii roma si pe elevii din mediul rural/comunitatile dezavantajate socio-economic, cu scopul cresterii participarii acestora la invatamantul prescolar si scolar si de reducere a parasirii timpurii a scolii de catre acestia.
Obiectivele specifice ale proiectului
OS1. Cresterea participarii la invatamantul prescolar precum si reducerea parasirii timpurii a scolii in randul a 270 copii si elevilor cu parintii plecati in strainatate.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A2. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S87, 4S91 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestora, precum si la obtinerea rezultatelor asteptate: R.2.1.1, R.2.1.2 si R.2.1.3.
OS2. Dezvoltarea unui program de comunicare si limbaj pentru 50 de prescolari cu parintii plecati in strainatate.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A2, subactivitatea A2.1. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S87 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestuia, precum si la obtinerea rezultatulor asteptate: R.2.1.1, R.6.1 si R.7.1.
OS3. Dezvoltarea unui program de abilitati sociale relationate cu invatarea pentru 220 persoane (elevi) cu parintii plecati in strainatate.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A2, subactivitatea A2.1. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S91 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestuia, precum si la obtinerea rezultatelor asteptate: R.2.1.2, R.2.1.3, R.6.1 si R.7.1.
OS4. Cresterea participarii la invatamantul prescolar precum si reducerea parasirii timpurii a scolii in randul a 270 copii si elevilor cu parintii plecati in strainatate, prin organizarea de sesiuni de activitati de invatare emotionala prin care copiii dobandesc, apoi aplica in mod eficient cunostintele, atitudinile si abilitatile necesare pentru a intelege si a gestiona emotiile, de a-si propune si a-si indeplini scopuri pozitive, de a simti si de a arata empatie pentru ceilalti, de a stabili si mentine relatii pozitive, de a lua decizii in mod responsabil.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A2, subactivitatea A2.2. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S87, 4S91 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestora, precum si la obtinerea rezultatulor asteptate: R.2.2.1, R.6.1 si R.7.1.
OS5. Cresterea participarii la invatamantul prescolar precum si reducerea parasirii timpurii a scolii in randul a 270 copii si elevilor cu parintii plecati in strainatate prin acordarea de subventii pentru stimularea participarii la servicii educationale.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A3. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S87, 4S91 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestora, precum si la obtinerea rezultatulor asteptate: R.3.1, R.6.1 si R.7.1.
OS6. Cresterea participarii la invatamantul prescolar precum si reducerea parasirii timpurii a scolii in randul a 270 copii si elevilor cu parintii plecati in strainatate prin implementarea unui program de consiliere parentala la care vor participa reprezentantii celor 270 copii si elevi inscrisi la serviciile educationale.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A4. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S87, 4S91 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestora, precum si la obtinerea rezultatelor asteptate: R.4.1, R.4.2, R.6.1 si R.7.1.
OS7. Cresterea gradului de informare si constientizare cu privire la obligatiile legale care le revin parintilor la plecarea din tara (obligatia delegarii temporare a autoritatii parintesti, in cazul plecarii ambilor parinti/parintelui unic sustinator al familiei monoparentale) si efectele negative ale plecarii parintilor asupra copiilor ramasi acasa prin implementarea unei campanii de inforamare si constientizare a publicului interesat.
Se realizeaza prin intermediul activitatii A5. Contribuie la realizarea indicatorilor prestabiliti de realizare 4S87, 4S91 si la realizarea subindicatorilor de realizare aferenti acestora, precum si la obtinerea rezultatelor asteptate: R.5.1, R.5.2, R.5.3, R.6.1 si R.7.1.
ACTIVITATILE PROIECTULUI
Activitatea 0. MANAGEMENTUL SI ADMINISTRAREA PROIECTULUI (L1-L24);
A0.1 – Coordonarea generala a proiectului (L1-L24);
In cadrul acestei subactivitati se vor aplica tehnici specifice de manag de proiect,pt asigurarea gradului optim de implementare,monitorizare si control tehnico-financiar al activitatilor propuse,pt a indeplini ob specifice ale proiectului.Principalele rezultate se vor reflecta in:realizarea unei strat de implementare;realizare unei stratagii de monitoriare,rapare si control a proiectului;realizarea de proceduri de lucru aferente activitatilor principale,plan detaliat de identificare,evaluare si manag al riscurilor.Se va organiza pt echipa de proiect o intalnire de lucru cu tematica dezvoltarii durabile si o intalnire de lucru cu tematica modalit concrete de economisire a resuselor utilizate in implementarea proiectului.Strategia de implementare va contine:1.Procedurile si metodologii specifice fiecarei activitati realizate;2.Procedura de Managementul calitatii dezvoltata;3.Modele de documente specifice(graficul subactivitatilor,proceduri de lucru,fise post,bugetul detaliat,cash-flow,lista achizitiilor publice planificate,fise de pontaj,modele de proceduri de achizitii publice,lista riscurilor identificate etc)elaborate ca instrumente suport ale activitatii de manag;4.Referiri la Instructiuni,Regulamente,Norme si alte doc cu caracter legislativ necesare in implementarea proiectului.Atributiile sunt repartzate in fisele de post.In vederea unei bune gestionari a pr se vor urmari printr-o Procedura de etapizare a CP+CR,urmatoarele:Comunicarea cu partenerii si stabilirea procesului de intocmire a CR si CP;Anuntarea partenerilor cu privire la perioada de referinta a CR si CP si a termenelor intermediare pt transmiterea doc;Intocmire model de Raport de Progres pt parteneri in vederea raportarii stadiului de implementare si a realizarii RTF;Centralizarea tuturor datelor si doc de la parteneri pt alcatuirea doc dosarului CR SI CP;Verificare conformitatii doc transmise de catre S,P1;Intocmirea anexelor CR si CP,conf Instructiunilor AMPOCU;Introducerea in MYSMIS2014 a cheltuielilor si a documentelor solicitate;Follow-up si anuntarea P1 cu privire la transmiterea CR/CP. INTEGRARE SI MENTINERE:Aceasta functie trebuie privita sub urmatoarele aspecte:pastrarea part si a ec de impl in stare op prin cursivitatea info;folosirea corecta a canalelor de com pt a evita incarcarea cu info inutila,(ex de canale de com: rap,instiintari,comunicate intre dep;mijloace electronice–mesaje e-mail,fax,conf video;intruniri;conv telef,dialoguri fata in fata);sortarea si verificarea datelor;integrarea partilor in intreg prin raparea lor la acesta si la contextul in care partile tb sa functioneze.Rolul managementului de proiect este de a pune, practic la dispozitia managerului de proiect o serie de instrumente specifice care sa permita implementarea realizare a proiectului si calitatea propusa de solicitant pentru care se realizeaza proiectul.
Binenteles, toate acestea fara a pierde din vedere resursele, echipa de proiect, relatia cu beneficiarii proiectului, precum si cu finantatorul. Prin managementul de proiect de asigura ORGANIZAREA, ce presupune identificarea resurselor umane, resurse materiale si resurse financiare, oferind o distribuire echitabila a acestora, precum si stabilirea rolurilor individuale si colective pentru membrii implicati in implementarea proiectului, stabilirea politicilor, metodologiilor si strategiilor de management, stabilirea nivelului de autoritate si responsabilitate in cadrul echipei de implementare a proiectului, precum si alocarea diferitelor tipuri de resurse pe fiecare activitate in parte. MOTIVAREA echipei implicata in proiect, astfel incat aceasta sa lucreze la un nivel maxim. IMPLEMENTAREA proiectului prin punerea in practica a celor planificate si organizate, implicand: pregatirea si derularea efectiva a activitatilor proiectului, instruirea echipei de proiect, monitorizarea echipei, resurselor si desfasurarii activitatilor precum si armonizareadiferitelor decizii si actiuni. CONTROLUL prin monitorizarea, evaluarea si controlul utilizarii resurselor din cadrul proiectului astfel aceasta sa corespunda cu planul
initial. De asemenea, presupune stabilirea criteriilor si a indicatorului de performanta, stabilirea standardelor de performanta (calitate, costuri, incadrare in timp etc.), stabilirea si implementarea unei scheme de monitorizare si evaluare a dezvoltarii proiectului in sensul urmarit si dorit, stabilirea modalitatii de transmitere a informatiilor in cadrul echipei de proiect, intre echipa si restul organizatiei si intre acestia si ceilalti actori interesati.MONITORIZAREA PROIECTULUI:-Monitorizare interna a proiectului se va realiza de catre Managerul proiectulu care va urmari fiecare etapa a proiectului, in termeni de rezultate si indicatori in corelatie cu activitatile proiectului, coordonand intruniri ale echipei de management si ale expertilor in vederea prezentarii activitatilor realizate in etapa respectiva, precum si a eventualelor probleme sau disfunctii intampinate si a solutiilor propuse.Instrumentele prin care MP va efectua monitorizarea interna a proiectului vor fi: rapoartele de activitate lunare ale tuturor membrilor echipei de proiect, rapoartele tehnice de implementare aferente fiecarei Cereri de rambursare;-Monitorizarea externa a proiectului – este realizata de catre OIPOCU/AMPOCU sau alte
organisme cu atributii de monitorizare si control, cu ocazia efectuarii vizitelor de monitorizare si vizitelor la fata locului sau a misiunilor de verificare. In aceste situatii, MP va stabili, tinand cont si de cerintele transmise in adresa de anuntarea a vizitei, persoanele din cadrul echipei de proiect, care vor participa la efectuarea acestor vizite si atributiile acestora in sprijinirea derularii in bune conditii a vizitelor. Pe baza situatiilor rapate,EM va intocmi o situatie a stadiului de impl a pr ce va fi comparata cu target-urile asumate.In cazul in care se constata diferente negative vor fi luate masuri de reglementare a intarzierilor si minimizare a riscurilor.Asig comunicarii deciziilor MP catre membrii EI,gest fluxului de doc,asig suportului in Orgniz/desfasurarea oricareia dintre activ pr,stab si Orgniz intlor de lucru si de manag,mentinerea legaturii cu part se va asigura prin pers adm.Activitatea de coordonare a activitatilor part din proiect va viza urmatoarele aspecte:
-Comunicarea permanenta cu Managerul proiectului,conform circuitului informational stabilit,in vederea transmiterii stadiului implementarii activitatilor proiectului aferente partenerilor, pe diferite faze de executie;transmiterea catre MP a situatiilor cu potential de risc sau a problemelor ivite in implementare cu propunerea de solutionare;
-Coordonarea punerii in aplicare a metodologiilor de implementare a activitatilor,cu respectarea termenelor,resurselor alocate si a obtinerii rezultatelor prognozate;
-Coordonarea generala a proiectului va fi asigurata de catre MP si va viza:•managementul zilnic al proiectului–organizational si conceptual,in vederea atingerii rezultatelor planificate in proiect;•organizarea personalului;•coordonarea fluxurilor financiare ale proiectului, prin avizarea achizitiilor si platilor realizate in cadrul proiectului;•elaborarea raportarilor de progres tehnic,a raportului final de implementare, a rapoartelor de durabilitate ale proiectului,conform precizarilor Contractului de finantare si a altor instructiuni aplicabile;•coordonarea raportarilor financiare,a elaborarii cererilor de prefinantare/rambursare/plata si transmiterii acestora catre Autoritatea de Management/Organismul Intermediar POCU – tinand cont de prevederile OUG nr. 40/2015 si a normelor metodologice de aplicare stabilite prin HG nr. 93/2016;•analizarea rapoartelor de activitate ale membrilor echipei de implementare si pontajele lunare;•stabilirea circuitului informational adecvat,discutii si feedback intre Liderul de parteneriat/Parteneri,precum si dintre membrii echipei de proiect(in cadrul fiecarui partener);•luarea de masuri de remediere in situatia de aparitiei unor probleme in derularea proiectului tinand cont de riscurile identificate deja si masurile preconizate;•monitorizarea interna a proiectului in termeni de rezultate intermediare,incadrarea in perioada de timp estimata pentru fiecare etapa/activitate a proiectului si atingerea indicatorilor propusi.In acest sens,MP va elabora rapoarte de monitorizare interna a proiectului in care se va evidentia stadiul proiectului pe perioada monitorizata,dificulta intampinate,solutii de remediere;•Crearea cadrului propice pentru desfasurarea vizitelor de monitorizare ale institutiilor abilitate in acest sens (OIPOCU,AMPOCU,Autoritatea de audit,etc),prin asigurarea de personal,accesul la documentele si informatiile solicitate.Procedurile de achizitie se vor stabili si derula in conf cu Ordinul MFE nr. 1284/2016.In derularea contractelor de achizitiii se va avea in vedere corelarea termenelor de livrare cu termenele de realizare a activitatilor propuse in proiect,stabilirea clauzelor privind calitatea si standardele de calitate ale produselor/serviciilor.Strategia de comunicare dezvoltata in cadrul proiectului are drept scop optimizarea fluxului de informare intre membrii echipei de implementare a proiectului,in vederea asigurarii eficientizarii activitatilor specifice proiectului,prin urmarirea si stabilirea modurilor de preluare si transmitere a informatiilor.De asemenea,strategia de comunicare urmareste precizarea cadrului conceptual al activitatilor de diseminare si promovare a proiectului.Obiective general urmarite prin strategia de comunicare:1.stabileste modul in care se realizeaza transmiterea fluxului de informatii in cadrul echipei implicate in proiect;2.ofera suportul informational necesar derularii proceselor de comunicare specifice pentru asigurarea atingerii rezultatelor proiectului in conformitate cu planificarea;3.stabileste modul de realizare a comunicarii eficiente in cadrul echipei de implementare a proiectului in situatii de criza, cum ar fi:fluctuatia de personal sau blocajul temporar al unei cai de comunicare;4.ofera sprijin pentru buna desfasurare a activitatilor de auditare,control si luare a deciziilor la nivel de management.5.stabileste procedurile de comunicare externa si conceptul evenimentelor de lansare, promovare sau diseminare a proiectului.
A0.2 – Informare si publicitate (L1-L24).
In vederea asigurarii vizibilitatii asistentei oferite de catre Uniunea Europeana prin POCU 2014-2020, asigurarea vizibilitatii proiectului si diseminarea rezultatelor acestuia se vor desfasura activitati de informare si publicitate in cadrul proiectului.Toate materiale realizate vor tine seama de respectarea identitatii vizuale a proiectului conform cerintelor AM POCU si in conformitate cu prevederile Manualului de Identitate Vizuala privind Instrumentele Structurale 2014-2020 in Romania si a Manualului de identitate vizuala POCU 2014-2020.Componentele activitatii: – Organizarea conferintelor proiectului (de lansare si incheiere); Se vor organiza 2 conferinte, de inceput si final de proiect, prin care se vor face cunoscute obiectivele proiectului, serviciile proiectului si rezultatele propuse/atinse, vor fi prezentate date despre finantator, programul operational, obiectivele si rezultatele proiectului, beneficii pentru membrii comunitatii marginalizate si parteneri.Invitatii vor fi: mass-media, actori relevanti de la nivel regional si local, factori interesati, ce vor contribui la punerea in practica a proiectului. Informarile si comunicarile vor contribui la promovarea proiectului, partenerilor si finantatorului. Acestea vor asigura diseminarea informatiilor privind proiectul si activitatilor ce se vor derula pentru GT si a rezultatelor proiectului; Se va crea o pagina de web dedicata proiectului ce se va actualiza periodic pe parcursul implementarii proiectului, care va contribui la promovarea proiectului, partenerilor si finantatorului. Acestea vor asigura diseminarea informatiilor privind proiectul si activitatilor ce se vor derula pentru GT si a rezultatelor proiectului. Va fi creata strategia de informare si publicitate a proiectului de catre Solicitant. PROCEDURA DE PUBLICITATE. Scopul: aceasta procedura are ca scop asigurarea transparentei si publicitatii activitatilor din cadrul proiectului derulat, in conformitate cu cerintele POCU si cu legislatia romana in materie. OBIECTIVE: Publicarea si actualizarea pe site-ul proiectului a informatiilor privind activitatile in derulare in cadrul proiectului, in vederea respectarii principiului transparentei si accesului la informatii publice, prevazut de Legea nr. 544/2001 cu modificarile si completarile ulterioare; Asigurarea vizibilitatii proiectului finantat prin POCU, in conformitate cu prevederile Manualului de Identitate Vizuala. Aplicabilitate: Procedura se aplica pe toata perioada de desfasurare a proiectului. Informarea si publicitatea proiectului se va desfasura tinand cont de cerintele manualului de identitate vizuala pentru POCU si prevederile din „Orientari privind accesarea finantarilor in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020” si va cuprinde: – Conferintele de lansare/inchidere ale proiectului – vor avea in vedere promovarea obiectivelor si activitatilor proiectului, precum si a rezultatelor obtinute in cadrul proiectului si beneficiile reale dobandite de persoanele din grupul tinta catre toti cei interesati: publicul larg, autoritati publice locale, institutii din demniul educatiei (ISJ), organizatii din domeniul educatiei
si formarii profesionale, potentiali angajatori, reprezentanti ai mass media.
– Afisarea de postere/roll-up: se va face fiecare loc de implementarea proiectului (atat la sediul de implementare al Liderului de parteneriat si a fiecaruia partener), precum si la evenimentele din proiect.
– Se va crea un website dedicat proiectului care va fi utilizat ca mijloc de promovare a actiunilor realizate in cadrul proiectului, precum si ca modalitate de transmitere a diferitelor informatii utile participantilor (informatii privind derularea proiectului, etc.). Website-ul va fi utilizat si dupa finalizarea proiectului la diseminarea de informatii privind rezultatele proiectului.
– Vor fi elaborate anunturi/comunicate de presa care vor fi publicate in presa locala, judeteana atat la inceputul proiectului, cat si la finalul acestuia.
– Informarea participantilor din cadrul proiectului cu privire la sprijinul acordat pentru realizarea activitatilor proiectului prin FSE-POCU.
– Toate documentele referitoare la implementarea proiectelor si publicate pentru public sau participanti, inclusiv certificatele de prezenta sau alte certificate, vor include mentiuni cu privire la faptul ca proiectul este finantat in cadrul FSE-POCU.
Activitatea A1. Dezvoltarea de parteneriate, recrutarea si selectia grupului tinta in cadrul activitatilor proiectului (L1-L24);
A1.1. Dezvoltarea de parteneriate cu principalii actori sociali relevanti, organizarea selectiei si inscrierea grupului tinta (L1-L24);
In cadrul acestei subactivitati se vor inscheia procotoalele de colaborare cu unitatile de invatamant/UAT-urile eligibile si interesate de activitatile proiectului in vederea facilitarii inscrierii si participarii copiilor cu parintii plecati in straitate la activitatile si serviciile integrate din cadrul proiectului.METODOLOGIA DE IDENTIFICARE SI RECRUTARE A GRUPULUI TINTA:va cuprinde masuri pentru a asigura accesul egal la proiect tuturor persoanelor interesate de activitatile proiectului si care indendeplinesc conditiile de eligibilitate din ghidul solicitantului,precum si pentru maximizarea accesului egal al tuturor localitatilor/UAT-urilor care fac parte din regiunile mai putin dezvoltate si care sunt eligibile in cadrul acestui apel de proiecte. Pt a se asigura respectarea principiilor egalitatii de sanse,nediscriminarii si egalitatii de gen,Grupul Tinta va fi selectat cu respectarea conceptelor de egalitate de sanse si indiferent de sex,religie,orientare sexuala,rasa,nationalitate,etnie,limba,categorie
sociala,convingeri,gen,varsta,handicap,boala cronica necontagioasa,infectare HIV sau apartenenta la o categorie defavorizata si in coformitate cu criteriile de eligibilitate prevazute in Ghidul Solicitantul Conditii Specifice,pct 1.6.Grupul tinta al proiectului.
CRITERII GENERALE DE ELIGIBILITATE A GT:
1.Copii: pt a putea fi inclusi in GT al proiectului,persoanele interesate din categoria prescolari si elevi trebuie sa indeplineasca CUMULATIV urmatoarele conditii: sa aiba domiciliul sau resedinta in localitati situate in una din regiunile mai putin dezvoltate;iar la intrarea in proiect sa aiba cel putin unul din parinti plecat din tara de cel putin 6 luni.
2.Parinti/tutori/persoana care are in grija copilul cu parinti plecati la munca in strainatate trebuie sa indeplineasca CUMULATIV urmatoarele conditii: sa aiba domiciliul sau resedinta in una din regiunile mai putin dezvoltate,iar la intrarea in proiect au in grija un copil inclus in GT al proiectului.
IDENTIFICAREA, RECRUTAREA SI MENTINEREA GT va fi realizata de 1 Responsabil GT si 1 Tehnician asistenta sociala. Avand in vedere complexitatea si diversitatea categoriilor de GT eligibile si vizate de prezentul proiect P1,prin intermediul Responsabilului GT va derula activitati de identificare a scolilor si/sau a comunitatilor din regiunile mai putin dezvoltate in care locuiesc copii cu parintii plecati in straintate, in vederea recrutarii si inscrierii acestora in cadrul proiectului, dupa cum urmeaza:
1.Pasul 1-Responsabilul GT va realiza activitati de teren prin contactarea scolilor si autoritatilor locale din regiunile vizate de proiect pentru incheierea si semnarea protocolalelor de colaborare si cooptarea institutiilor/UAT-urilor in calitate de parteneri asociati in cadrul proeictului. In baza acestor protocoale Responsabilul GT va organiza ulterior evenimente de informare si recrutare a copiilor in cadrul proiectului. De asemenea, Responsabilul GT va cauta si alti parteneri sociali relevanti in cadrul comunicatilor in care se va implementa proiectului cu care vor incerca incheierea de parteneriate care sa contribuie la o mai buna identificare, protectie si monitorizare a copiilor cu parintii plecati in straintate, precum si in scopul asigurarii sustenabilitatii din perspectiva institutionala si/sau financiara (institutiile locale cu responsabilitate in domeniul vizat de proiect, ONG-uri etc).
2.Pasul 2-Parintii/tutorii copiilor care si-au dat acordul in cadrul evenimentelor de informare si recrutare a copiilor vor fi contactati de Tehnicianul asistenta sociala in vederea stabilirii de intalniri pentru realizarea de achete sociale cu scopul de a furniza unele informatii relevante si suficiente care sa ateste faptul ca copilul are un parinte plecat in strainatate. In vederea stabilirii perioadei de minim 6 luni de cand este plecat un parinte in strainatate, in cazul in care nu se pot prezenta documente justificative,se va considera ca si document justificativ suficient, declaratia pe proprie raspundere a persoanei care are in grija copilul din care sa rezulte care este perioada de cand parintele este plecat in strainatate. In cazul copiilor aflati in grija altor persoane pentru care nu a fost demarata/finalizata procedura de delegare temporara a autoritatii parintesti documentele suport pentru demonstrarea eligibilitatii copilului in grupul tinta si orice alte documente necesare vor fi furnizate de catre persoana in grija careia se afla copilul insotite de o declaratie pe proprie raspundere din care sa rezulte faptul ca este responsabil de ingrijirea copilului.
3.Pasul 3-dupa declararea eligibilitatii copilul in urma raportului Tehnicianului asistenta sociala, Responsabilul GT va organiza o noua intalnire/eveniment cu reprezentantii copiilor in cadrul carora vor inscrie copii in cadrul proiectului si implicit in cadrul serviciilor educationale. Astfel,se vor organiza a 40 sesiuni de informare si identificare a persoanelor elgibile in cadrul proiectului cu 20 persoane/eveniment in Pasul 1 si 27 evenimente de inscriere in Pasul 3 cu 10 persoane/eveniment.In cazul in care persoanele participante la cele 27 evenimente de inscriere indeplinesc criteriile de eligibilitate prevazute de Ghidul Solicitantului,acestia vor completa documentele de inscriere in GT al proiectului pe baza caruia vor fi inregistrati in baza date cu potentialii participantii in cadrul proiectului, care va cuprinde cel putin 800 posibili participanti in cadrul proiectului,din care Responsabilul GT vor elabora o lista cu 270 persoane (copii) si 270 parinti/tutori/persoane care au grija de copii ai caror parinti sunt plecati in straintate, in ordinea inscrierii acestora in baza de date,pe principiul „primul venit, primul servit” si in conformitate cu prevederile ghidului si al configuratiei grupului tinta vizat de proiect (270 copii,din care minim 30 de etnie roma,respectiv peste 10% si minim 41 din mediul rural,respectiv peste 15% si 270 parinti/tutori/persoane care au grija de copii ai caror parinti sunt plecati in straintate,din care minim 30 de etnie roma,respectiv peste 10% si minim 41 din mediul rural,respectiv peste 15%).
Restul persoanelor inregistrate in baza de date vor fi trecuti pe o lista de rezerva in cazul in care una sau mai multe persoane inscrise in Grupul Tinta al proiectului nu mai pot participa la activitatile proiectului din motive obiective/subiective. Recrutarea si inscrierea persoanelor eligibile in cadrul proiectului se va realiza respectandu-se urmatoarele etape:I)Depunerea dosarului de candidatura ce va contine:1.Acheta sociala,2.Formularul de inscriere GT,3.Cerere inscriere,4.Declaratie de consimtamant privind acordul utilizarii datelor cu caracter personal,5.Declaratie de evitarea dublei finantari(ca numai face parte din GT al altui proiect similar),6.Declaratie apartenenta GT,7.Chestionar initial de identificare a nevoilor–detaliat,8.Declaratie participare proiect,9.Copie carte de identitate/certificat de nastere,10.Copie certificat casatorie(dupa caz),11.Dovada domiciliului sau rezidentei in regiunile mai putin dezvoltate (carte de identitate/adeverinta); III)Acceptarea sau respingerea dosarului.In cazul in care se accepta dosarul de candidatura expertii vor emite o recomandare de inscriere in grupul tinta.Dosarele GT se vor inregistra intr-un registru,pe baza de semnatura(expert de implementare).Candidatii sunt inclusi in registrul GT dupa verificarea dosarului de catre Responsabilul GT. Toate documentele depuse in copie se va mentiona “conform cu originalul” langa semnatura.Dosarul de inscriere,astfel intocmit,trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:Sa contina doar documentele prevazute in metodologie de selectie;Orice alt document nu este dezirabil;Documentele care compun dosarele de selectie trebuie sa fie realizate pe o fata–nu se vor transmite documente redactate fataverso; Documentele care compun dosarele de selectie NU trebuie sa fie capsate;Documentele care compun dosarele de selectie NU trebuie sa fie introduse in folii transparente sau laminate;Gestiunea interna a documentelor GT de catre parteneri-Membrii din echipa de proiect de la nivelul fiecarui partener vor respecta reguli de gestiune unitara a documentelor,dosarelor si bibliorafturilor care contin documentele de selectie ale GT.In intocmirea dosarelor de inscriere pentru GT a proiectului se va acorda atentie gestiunii fizice a documentelor si dosarelor,gruparii dosarelor pe bibliorafturi si etichetarii bibliorafturilor in scopul accesarii facile a continutului lor.Dosarele de inscriere pt recrutare se vor alcatui la nivelul fiecarui partener.Dosarul de inscriere pt selectie se intocmeste pt fiecare candidat si contine documentele mentionate in ordinea data.Dosarele de recutare se alcatuiesc intr-un exemplar original.Fiecare partener are obligatia realizarii unei baze de date cu dosarele de inscriere(scanarea si arhivarea documentelor).Succesiunea documentelor componente ale dosarelor de inscriere va respecta ordinea din procesul verbal de recrutare si va fi inscrisa in opisul biblioraftului.
Resurse umane implicate: 1 Responsabil GT (studii medii,ES 0-5 ani,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) va elabora metodologia de identificare si recrutare GT,va desfasura activitati de teren,va identifica si contacta scolile si UAT-urile,va incheia protocoalele de colaborare cu institutii de invatamant/UAT-uri din regiunile mai putin dezvoltate,va sustine evenimentele de identificare GT,va recruta membrii GT,va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
1 Tehnician asistenta sociala (studii medii,ES 0-5 ani) va elabora metodologia de identificare si recrutare GT,va desfasura activitati de teren,va realiza anchete sociale in vederea inscrierii persoanelor interesate in grupul tinta al proiectului,va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Coordonator Partener 1 + Coordonator Partener 2 (studii sup,ES 0-5 ani P1 si 5-10 P2 in conducerea/coordonarea unui departament/serviciu/birou/proiect/organizatie,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara),vor aviza metodologia de identificare si recrutare GT,vor sprijini,superviza si monitoriza activitatea de identificare si inscriere a GT,vor intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Activitatea A2. Pachet integrat de servicii destinat prescolarilor si elevilor in vederea stimularii participarii la educatie si prevenire a fenomenului de parasire timpurie a scolii (L1-L24);
A.2.1 – Servicii de suport educational pentru stimularea participarii si prevenirea
abandonului scolar / parasirii timpurii a scolii (L1-L24);
In cadrul acestei subactivitatii vor fi furnizate urmatoarele servicii:
Componenta 1 – activitati de dezvoltare deprinderi de comunicare si limbaj pentru 50 copii prescolari, prin intermediul jocului didactic si jocului exercitiu ca forma de dezvoltare a capacitatilor de comunicare ale prescolarilor, cu ajutorul a 5 Experti dezvoltare deprinderi de comunicare si limbaj; Jocul didactic este cel mai eficace mijloc prin care copii isi dezvolta limbajul, prin care se pot corecta anumite defecte de vorbire, se pot consolida si se poate verifica insusirea unor notiuni, cat si priceperilor si deprinderilor formate.
Prescolarul, in timpul jocului didactic, manuieste diferite obiecte, jucarii, astfel incat i se creeaza posibilitatea de a le atinge, de a le pipai, avand asupra lui un puternic caracter motivational, dand frau liber gandurilor fiind nevoit sa redea ceea ce vede, ceea ce gandeste in momentul respectiv.
Conform practicii didactice si statisticilor, cei mai multi copii prescolari (3-5 ani) manifesta tulburari de vorbire. Prin munca individuala si cu grupuri mici de copii (maxim 10 copii/grupa), cu ajutorul jocurilor exercitiu si jocurile didactice se poate corecta pronuntia copiilor.
Mai bine decat oricare alt tip de activitate, jocul antreneaza copilul in stimularea si exersarea vorbirii in directia propusa, fara ca el sa constientizeze acest efort, deoarece introducandu-se elemente distractive, care produc bucurie copiilor, activitatea desfasurata evolueaza intr-o atmosfera calda, plina de veselie, copilul participa afectiv la sarcina pe care i-o impune jocul, favorizand insusirea sau fixarea cu usurinta a cunostintelor, a deprinderilor. Avand in vedere aceste aspecte, cei 5 Experti dezvoltare deprinderi de comunicare si limbaj vor elabora o metodologie de furnizarea a serviciilor de dezvoltare a deprinderilor de comunicare si limbaj pentru cei 50 de copii prescolari (3-5 ani), care va cuprinde atat modalitatile de derulare acestei prime componente a subactivitatii A2.1, jocurile didactice si jocurile exercitiu propuse pentru atingerea obiectivului propus, precum si materialele educationale si suport de care vor avea novoie in realizarea acestei componente. Componenta 1 se va desfasura pe o perioada de 2 ani scolari in cadrul proiectului, iar activitatile de dezvoltare a deprinderilor de comunicare si limbaj se vor desfasura in afara programului scolar in grupe formate din 10 copii prescolari cu varste cuprinse intre 3 si 5 ani.
Componenta 2 – abilitati sociale relationate cu invatarea pentru 220 persoane (elevi), prin sesiuni de activitati de invatare emotionala prin care copiii dobandesc, apoi aplica in mod eficient cunostintele, atitudinile si abilitatile necesare pentru a intelege si a gestiona emotiile, de a-si propune si a-si indeplini scopuri pozitive, de a simti si de a arata empatie pentru ceilalti, de a stabili si mentine relatii pozitive, de a lua decizii in mod responsabil.
Majoritatea rezultatelor nefavorabile ca adult, cum ar fi de exemplu: stare de somaj, divort, sanatate precara, comportamente criminale si condamnari la inchisoare, au ca sursa de regula lipsa invatarii socio-emotionale (ISE). Motiv pentru care scopul ISE este acela de a raspunde nevoilor sociale si emotionale ale tuturor elevilor pentru a-si asigura succesul in scoala si in viata. Dezvoltarea competentelor ISE imbunatateste capacitatea elevilor de a se angaja in invatarea academica si ii pregateste pentru viata si pentru profesie. Pentru a indeplini standarde riguroase, elevii trebuie sa-si poata regla emotiile in situatii limita, sa colaboreze cu colegii, sa isi comunice ideile si sa ia aminte la perspectivele celorlalti.
Pornind de la definitia invatarii emotionale data de Collaborative for Social & Emotional Learning (CASEL), in cadrul componentei 2 se vor realiza sesiuni de dezvoltare a abilitatilor sociale relationate cu invatarea pentru toti cei 220 elevi cuprinsi in cadrul proiectului care vor viza teme precum:
Gestionarea propriei persoane (Self-Management) – Gestionarea propriilor emotii si comportamente pentru atingerea scopurilor personale.
Constientizarea propriei persoane (Self-Awareness) – Identificarea si recunoasterea propriilor emotii si valori, dar si a calitatilor si provocarilor.
Luarea deciziilor in mod responsabil (Responsible Decision-Making) – Capacitatea de a face alegeri etice si constructive cu privire la comportamentul personal si social.
Abilitatile de relationare (Relationship Skills) – Abilitatea de a crea relatii pozitive, de a lucra in echipa, de a gestiona conflicte in mod eficient.
Constientizarea mediului social (Social Awareness) – Capacitatea de a arata intelegere si empatie fata de ceilalti.
Sesiunile de dezvoltare a abilitatilor sociale relationate cu invatarea vor fi sustinute de 11 Experti de invatare emotionala, care vor elabora o metodologie de furnizarea a serviciilor de dezvoltare a abilitatilor sociale relationate cu invatarea pentru cei 220 de elevi (6-10 ani, 11-14 ani si 14-16 ani). Metodologia va cuprinde atat modalitatile de derulare a componentei a doua a subactivitatii A2.1, materialele didactice si suport necesare in realizarea sesiunilor, dezvoltare unitatilor de continut pentru fiecare din cele 5 teme propuse, astfel incat se se atinga obiectivul propus. Componenta 2 se va desfasura pe o perioada de 2 ani scolari in cadrul proiectului, iar sesiunile de dezvoltare a abilitatilor sociale relationate cu invatarea pentru cei 220 elevi se vor desfasura in afara programului scolar in grupe formate din 10 elevi/grupa.
Atat activitatile de dezvoltare deprinderi de comunicare si de limbaj, cat si sesiunile de dezvoltare a abilitatilor sociale realtionate cu invatarea se vor realiza in scolile/gradinitele, care vor fii cooptate in calitate de parteneri asociati in cadrul proiectului si cu care vor incheia protocoale de colaborare in acest sens in cadrul subactivitatii A1.1, in baza carora acestea vor pune la dispozitia proiectului salile de clasa / gradinita si accesul la grupul tinta (copiii prescolari cu varste cuprinse intre 3 si 5 ani, elevi 6-10 ani, elevi 11-14 ani, elevi 14-16 ani), iar proiectul va sigura baza materiala (materiale consumabile, materiale educationale etc) si resursele umane.
Resurse umane implicate: 5 Experti dezvoltare deprinderi de comunicare si limbaj (S) (studii medii,experienta specifica 0-5 ani,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) vor elabora metodologia de derulare a serviciilor de dezvoltare a deprinderilor de comunicare si limbaj, vor pregatii materialele suport pentru derularea activitatilor de dezvoltare a deprinderilor de comunicare si de limbaj,vor planifica si vor sustine activitatile de dezvoltare a deprinderilor de comunicare si de limbaj,vor intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale. 11 Experti de invatare emotionala (5 P1,6 P2) (studii medii,experienta specifica 0-5 ani, cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) vor elabora metodologia de derulare a sesiunilor de dezvoltare a bilitatilor sociale relationate cu invatarea,vor pregatii materialele suport pentru derularea sesiunilor de dezvoltare a abilitatilor sociale relationate cu invatarea,vor planifica si vor sustine sesiunile de dezvoltare a abilitatilor sociale relationate cu invatarea,vor intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Coordonator Partener 1 + Coordonator Partener 2 (studii superioare, Experienta specifica 0-5 ani P1 si 5-10 P2 in conducerea/coordonarea unui departament/serviciu/birou/proiect/organizatie,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara), va aviza metodologia de realizare a subactivitiatii A2.1, va sprijini, superviza si monitoriza activitatea de furnizare a serviciilor de suport educational pentru stimularea participarii si prevenirea abandonului scolar / parasirii timpurii a scolii, va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
A.2.2 – Servicii psiho-sociale de sprijin adresate copiilor si elevilor (L1-L24).
In cadrul acestei subactivitatii vor fi furnizate urmatoarele servicii:
– pentru cei 270 copii si elevi din grupul tinta vizat de proiect se vor furniza activitati de dezvoltare a abilitatilor emotionale si sociale inter-personale si/sau a deprinderilor de viata independenta ale copiilor si/sau consiliere sociala si/sau suport emotional/psihologic si/sau consiliere vocationala (in functie de nevoile si necesitatile fiecarui copil si elev in parte) prin sesiuni de consiliere individuala si de grup.
Serviciile psiho-sociale de sprijin au ca scop dezvoltarea rezilientei copiilor si sprijinirii traversarii perioadei de separare de parinti si se vor furniza in doua etape, dupa cum urmeaza:
– Faza 1: identificarea nevoilor psiho-sociale de sprijin pentru fiecare copil/elev in parte prin sesiuni de consiliere individuala si de grup realizate de 2 Experti Consilieri;
– Faza 2: furnizarea serviciilor psiho-sociale de catre un expert Psiholog in sesiuni individuale si/sau de grup, in conformitate cu raportul intocmit de catre 2 Experti Consilieri.
Furnizarea serviciilor psiho-sociale de sprijin se vor realiza atat prin sesiuni de consiliere individuala, cat si de grup in grup de maxim 10 persoane (copii)/grupa.
Cei 3 experti implicati in cadrul acestei subactivitati vor intocmii metodologia de realizare si furnizare a serviciilor psiho-sociale de sprijin in cadrul proiectului in conformitate cu specificul grupului tinta vizat de proiect (copii cu varste cuprinse intre 3 si 16 ani cu parintii plecati in straintate si care sunt crescuti de unul dintre parinti ramasi in tara sau de catre o alta persoana <<tutore, persoana in grija caruia a fost lasat copilul>>), precum si in conformitate cu cadrul legal specific acestui domeniu si fiecarui tip actiune in parte prevazuta in cadrul acestei subactivitati.
Resurse umane implicate in cadrul prezentei subactivitati: 2 Experti consilieri P2 (studii medii,experienta specifica 0-5 ani,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) vor elabora metodologia de derulare a serviciilor psiho-sociale, vor pregatii materialele suport pentru derularea activitatilor de identificare a nevoilor psiho-sociale de sprijin,vor planifica si vor sustine activitatile de identificare a nevoilor psiho-sociale de sprijin,vor intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale. Psiholog P1 (studii superioare,experienta specifica 0-5 ani, cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) va elabora metodologia de derulare a serviciilor psiho-sociale, va pregatii materialele suport pentru derularea activitatilor de furnizare a serviciilor psiho-sociale de sprijin,va planifica si va sustine activitatile de furnizare a serviciilor psiho-sociale de sprijin,va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Coordonator Partener 1 + Coordonator P2 (studii superioare, Experienta specifica 0-5 ani P1 si 5-10 P2 in conducerea/coordonarea unui departament/serviciu/birou/proiect/organizatie,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara), va aviza metodologia de furnizare a serviciilor psiho-sociale de sprijin adresate copiilor si elevilor, va sprijini, superviza si monitoriza activitatea de furnizare a serviciilor psiho-sociale de sprijin adresate copiilor si
elevilor, va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
A.2.3 – Activitati recreative si de socializare adresate copiilor si elevilor (L1-L24).
In cadrul acestei subactivitatii vor fi furnizate urmatoarele servicii:
Componenta 1 – Tabere de vara. In cadrul acestei subactivitati toti cei 220 elevi inscrisi in grupul tinta al proiectului vor participa la cel putin 22 tabere de vara tematice cu scopul motivarii si stimularii abandonului scolar, 10 elevi/tabara. Tematica celor 22 tabere va avea ca scop deprinderea si dezvoltarea de abilitati IT&C.
Pentru stimularea participarii la scoala a celor 220 elevi ce vor fi inscrisi in grupul tinta al proiectului, acestia vor beneficia de o tabara de vara de 7 zile, la mare sau la munte, pe timpul vacantelor scolare. Cei 220 de elevi vor fi impartiti in grupe de cate 10 elevi+1 insotitor/grupa.
Serviciile de organizare a taberelor de vara tematice vor fi organizate catre un operator economic extern specializat in furnizarea acestor servcii, care va asigura transportul, cazarea, masa si un program de derulare a taberelor tematice (diverse tipuri de activitati tematice de petrecere a timpului, precum si activitati/ateliere de deprindere si dezvoltare a abilitatilor digitale, IT&C).
Componenta 2 – Ateliere de creatie. Cei 50 copii prescolari vor participa la 2 ateliere de creatie cu urmatoarele temen: IT&C si limba engleza. Atelierele de creatie se vor desfasura in grupe de cate 10 copii per grupa, cu o durata de 1 saptamana/an, timp de 2 ani si vor fi sustinute de cate 1 Responsabil atelier. Atelierele de creatie se vor organiza pe timpul perioadelor de vacanta in cadrul institutiilor de invatamant/UAT-urilor partenere, care vor pune la dispozitie spatiile in care se vor desfasura atelierele de creatie, iar proiectul va asigura materialele educationale si suport necesare derularii fiecarui atelier de creatie in parte (materiale consumabile etc), precum si resursele umane necesare. Scopul atelierelor de creatie il reprezinta indrumarea copiilor catre descoperirea abilitatilor si dezvoltarii creativitatii, precum si initierii si dezvoltarii competentelor digitale.
Echipamentele si materialele educationale necesare derularii atelierelor de creatie vor fi achizitionate in cadrul subactivitatii A3.1, conform sectiunii Buget – activitati si cheltuieli.
Resurse umane implicate:
1 Responsabil Atelier IT&C (studii medii/superioare, experienta specifica 0-5 ani, cunostinte de utilizare PC, aptitudini de comunicare si motivare), va elabora metodologia de organizare si derulare a atelierelui de IT&C, va pregatii organizarea si sustinerea fiecarui atelier in parte, va sustine atelierele de informatica – IT&C;
1 Responsabil Atelier de Limba Engleza (studii medii/superioare, experienta specifica 0-5 ani, cunostinte de utilizare PC, aptitudini de comunicare si motivare) va elabora metodologia de organizare si derulare a atelierelui de limba engleza,va pregatii organizarea si sustinerea fiecarui atelier in parte, va sustine atelierele de limba engleza.
Activitatea A3. Activitati de sprijin pentru stimularea participarii la servicii educationale (L1-L24);
A3.1 – Activitati suport pentru stimularea participarii la servicii educationale (L1-L24).
Actiunile suport aferente masurilor integrate, in conformitate cu activitatea relevanta Activitatea 2 Activitati de sprijin pentru stimularea participarii la educatie si la activitatile de consiliere a copiilor, precum si la activitatile recreative si de socializare prevazuta de Ghidul solicitantului conditii specifice aferente prezentului apel, paginile 7-8, sunt urmatoarele:
Componenta 1: Acordarea de subventii (ajutoare) lunare acordate pentru prescolari si elevi pentru asigurarea hranei la activitatile educationale pentru toti cei 270 copii si elevi in valoarea de 100 lei/luna pe persoana (copil).
Acordarea subventiilor (ajutoarelor) lunare celor 270 de copii si elevi inscrisi in cadrul grupului tinta al proiectului se vor acorda pe baza unei metodologii de acordare, pe baza careia cei 270 de copii vor beneficia de subventiile (ajutoare) lunare conditionate de participarea acestora la activitatea A2.
Componenta 2: In vederea stimularii participarii la seriviciile educationale in cadrul acestei subactivitati se vor furniza materiale educationale pentru facilitarea desfasurarii in conditii optime a serviciilor educationale prevazute in proiect, A2, precum si echipamentele necesare derularii masurilor integrate prevazute in cadrul A2.3 (ateliere de creatie).
Astfel, in cadrul acestei subactivitati se vor achizitiona urmatoarele materiale educationale:
– Materiale necesare atelierului de engleza (carti si caiete de copii in limba engleza, cd-uri/stickuri limba engleza pentru copii) – 50 seturi (1 set/copil),
– 52 tablete (50 tablete pentru fiecare copil in parte si 2 tablete pentru cei 2 experti Responsabili ateliere creatie),
– 3 laptopuri,
– 3 videoproiectoare,
– 3 ecrane de proiectie,
– 1 set materiale consumabile necesare sustinerii masurilor integrate prevazute in cadrul proiectului (hartie diverse marimi si sortimente, prixuri, caiete, carioci, markere, radiere, blocknotes-uri,flipchar,hartie flipchart,etc).
Resurse umane implicate: Managerul de proiect si echipa suport a Managerului de proiect pentru achizitionarea echipamentelor, materialelor educationale si consumabilelor aferente masurilor integrate.
Coordonator Partener 1 (studii superioare, Experienta specifica 0-5 ani in conducerea/coordonarea unui departament/serviciu/birou/proiect/organizatie,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara), va elabora metodologia de acordare a subventiilor (ajutoarelor), va acorda subventiile (ajutoarele) lunare persoanelor din grupul tinta al proiectului, va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Activitatea A4. Mentinerea grupului tinta in cadrul activitatilor proiectului si furnizarea de servicii de educatie parentala si de consiliere sociala (L1-L24);
A4.1 – Mentinerea grupului tinta in cadrul activitatilor proiectului si derularea
activitatilor de educatie parentala si de consiliere sociala pentru parintii/tutorii
copiilor si elevilor vizati in cadrul proiectului (L1-L24).
In cadrul acestei subactivitati se va implementa un programul de consiliere parentala la care vor participa reprezentantii celor 270 copii si elevi inscrisi la serviciile educationale (parintele din Romania in grija caruia a ramas copilul – in situatia plecarii unui parinte in strainatate; sau persoana in grija careia a ramas copilul – in situatia plecarii ambilor parinti/parintelui unic sustinator al familiei monoparentale in strainatate) in vederea intelegerii nevoilor copiilor care cresc in absenta unuia/ambilor parinti si dezvoltarii abilitatilor parentale ale acestora, precum si, in functie de nevoi, a solutionarii diferitelor probleme de natura sociala cu care se confrunta familiile, a obtinerii a diverse beneficii sociale, realizarii, cand este cazul, a procedurii de delegare temporara a autoritatii parintesti (procedura prin care se asigura reprezentantarea legala a copilului, atunci cand ambii parinti sau parintele unic sustinator al familiei monoparentale sunt/este plecati/plecat la munca in strainatate) etc. De asemenea, in masura in care este posibil, in cadrul acestei subactivitati avem in vedere comunicare cu parintii din strainatate, in vederea informarii acestora cu privire la evolutia copiilor – transmitere de informatii (cu privire la situatia generala a copilului, situatia scolara, aspecte de natura medicala etc.), fotografii etc. – telefonic, prin intermediul retelelor de socializare, aplicatiilor de mesagerie privata, pe email etc., in functie de situatie, precum si facilitarea comunicarii directe intre copii si parintele/parintii plecati in strainatate prin interemediul telefonului si/sau laptopurilor cu ajutorul aplicatiilor informatice si retelelor de socializare. Furnizarea serviciilor de consiliere parentala la care vor participa cei 270 parinti/tutori/presoane in grija carora se afla copii cu parinti plecati in straintate se vor realiza in grupe de cate 10 persoane/grupa de catre Experti consiliere parentala. MENTINEREA GRUPULUI TINTA IN CADRUL PROIECTULUI. Actiunile de mentinere a Grupului Tinta (atat copii 3-16 ani, cat si parintii/tutorii/persoanele in grija carora se afla acestia) in cadrul proiectului vizeaza informarea si constinetizarea persoanelor inscrise in grupul tinta al proiectului cu privire la necesitatea si importanta participarii copiilor la serviciile de educatie si mentinerea legaturii stranse a parintilor plecati in strainatate cu copii acestora ramasi in tara. Activitatile de mentinere a Grupul Tinta in cadrul proiectului se vor realiza de catre 2 Experti consiliere parentala si se vor derula in sesiuni de informare si consiliere de grup si/sau individuale, precum si pe toata perioada de implementare a proiectului,prin mentinerea legaturii constante cu acestia prin telefon,e-mail,videoconferinta,intalniri individuale si de grup,in cadrul carora se va pune accent pe necesitatea dobandirii de competente profesionale. In cadrul actiunilor de mentinere a Grupul Tinta in cadrul proiectului se va pune accent pe exemplul pozitiv si relationarea targetata direct pe nevoile si asteptarile persoanelor inscrise in Grupul Tinta. De asemenea, in cadrul activitatilor de mentinere a Grupului Tinta in cadrul activitatilor proiectului se va sustine un modul cu privire la temele secundare FSE si temele orizontale, pentru care se va elabora o brosura cu privire la temele secundare FSE si temele orizontale. Resurse umane implicate: 2 Experti consiliere parentala (1 expert P1, 1 exprt P2) – (studii medii,experienta specifica 0-5 ani,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) vor elabora metodologia de Mentinere a grupului tinta in cadrul activitatilor proiectului si de furnizare a serviciilor de consiliere parentala,vor desfasura activitati de teren,vor pregatii, planifica si vor sustine sesiunile de consiliere parentala, vor mentine legatura permanent cu GT si vor realiza intalniri individuale si/sau de grup in vederea mentinerii si motivarii grupului tinta in cadrul proiectului,vor elabora brosura teme secundare FSE si brosura teme orizontale,vor intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale. Coordonator Partener 1 si Coordonator P2 (studii superioare, Experienta specifica 0-5 ani P1 si 5-10 ani P2 in conducerea/coordonarea unui departament/serviciu/birou/proiect/organizatie,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara), va aviza metodologia de realizare a activitatii de consiliere parentala, va aviza brosura cu privire la temele secundare FSE si brosura cu privire la temele orizontale, va sprijini, superviza si monitoriza activitatea de consiliere parentala, va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Activitatea A4. Campanie de informare si constientizare (L1-L24);
A4.1 – Campanie de informare si constientizare (L1-L24).
In cadrul acestei subactivitati se va implementa o campanie de informare si constientizare a parintilor, persoanelor in grija carora raman copiii, specialistilor, copiilor si publicului larg in ceea ce priveste obligatiile legale care le revin parintilor la plecarea din tara (obligatia delegarii temporare a autoritatii parintesti, in cazul plecarii ambilor parinti/parintelui unic sustinator al familiei monoparentale) si efectele negative ale plecarii parintilor asupra copiilor ramasi acasa. Campania de informare si constientizare vizeaza informarea si constientizarea parintilor, persoanelor in grija carora raman copiii, specialistilor, copiilor si publicului larg in ceea ce priveste obligatiile legale care le revin parintilor la plecarea din tara (obligatia delegarii temporare a autoritatii parintesti, in cazul plecarii ambilor parinti/parintelui unic sustinator al familiei monoparentale) si efectele negative ale plecarii parintilor asupra copiilor ramasi acasa. Astfel, prin intermediul campaniei de informare si constientizare are rolul de a trage un semnal de alarma si de a constientiza persoanele interesate cu privire la impactul si efectele pe care le are cresterea si dezvoltare fizica si mai ales psihica a compiilor care au unul sau ambii parinti plecati in strainatate. Campania de informare si constientizare are 3 componente:
1. Elaborarea unei brosuri de informare si constientizare cu privire la cresterea si dezvoltarea fizica si psihica a copiilor cu unul sau ambii parinti plecati la munca in strainatate,
2. Organizarea a 27 evenimente de informare si constientizare,
3. Derularea unei campanii online de informare si contientizare prin publicarea de bannere oline pe minim 3 website-uri cu impact semnificativ, realizarea de conturi pe principalele retele de socializare si publicarea de continut pe acestea.
COMPONENTA 1 – Elaborarea brosurii de informare si constientizare cu privire la cresterea si dezvoltarea fizica si psihica a copiilor cu unul sau ambii parinti plecati la lunca in strainatate, este precedenta derularii celor 27 evenimente de informare si constientizare ce vor fi organizate in cadrul componentei 2.
Borsura de informare si constientizare va fi realizata de expertul Responsabil implementare campanie de informare si constientizare, care este responsabil de aceasta subactivitate si va fi aprobata de Managerul de proiect, dupa ce in prealabil va fi avizata de cei 2 Coordonatori parteneri. In vederea elaborarii brosurii de informare si constientizare Responsabilul implementare campanie de informare si constientizare va analiza, studia si cereceta documentele relevante (ghidul solicitantul conditii specifice, cerere de finantare, politici si strategii europene si nationale, legislatie, bune practici, literatura de specialitate (carti, articole, reviste, site-uri de specialitate, etc)). Dupa ce etapa de documentare si de strangere de informatii si documente necesare se va incheia, Responsabilul implementare campanie de informare si constientizare va intocmii o prima forma a Brosurii de informare si constientizare, pe care o va transmite unei comsii spre analiza si pentru formularea de recomandari. Comisia de analiza va fi compusa din 3 membrii, 1 membru va fi numit de catre Managerul de proiect prin decizie din cadrul echipei Solicitantului si cate un membru va fi numit de catre cei 2 Parteneri 2 din cadrul echipelor Partenerilor. Dupa ce activitatea de analiza a Brosurii de informare si constientizare a fost realizata de catre comisia de analiza, acestia vor intocmi un raport care va contine concluziile si, daca este cazul, recomandarile de modificare a Brosurii de informare si constientizare. In cazul in care sunt recomandari de modificare a Brosurii, Responsabilul implementare campanie de informare si constientizare va reface Brosura si o va retransmite spre analiza comisiei, care se va intruni din nou pentru analiza si recomandari. In cazul in care numai sunt obiectii referitoare la Brosura de informare si constinetizare si toate recomandarile si observatiile din primul raport de analiza au fost introduse si operate in varianta actualizata/refacuta a Brosurii, atunci comisia de analiza va aviza favorabil Brosura de informare si constientizare. Daca insa constata alte obiectii si recomandari, va redaca un nou raport in care va include noile concluzii si recomandari. In acest caz, Responsabilul implementare campanie de informare si constientizare vor opera noile recomandari ale comisiei in Brosura, iar ulterior o va supune unei noi analize a comisiei. In cazul in care numai sunt recomandari si obiectii din partea comisiei de analiza si aceasta avizeaza pozitiv Brosura, atunci Responsabil implementare campanie de informare si constientizare vor pregatii Brosura pentru tipar si o vor trimite spre editare si tiparire. Se vor tipari 300 de exemplare, 270 exemplare vor fi diseminate particiantilor in evenimentelor de informare si constientizare organizate in cadrul componentei 2, iar restul de 30 de exemplare vor fi diseminate in cadrul conferintei de final a proiectului, precum si in perioada de sustenabilitate a proiectului in cadrul evenimentelor de informare si constientizare pe care partenerii le vor organiza ulterior in perioada de sustenabilitate a proiectului.
COMPONENTA 2 – Organizarea a 27 evenimente de informare si constientizare, la care vor participa parintii, persoanele in grija carora raman copiii, specialistii, copiii cu parintii plecati in strainatate si publicul larg (actori sociali locali si nationali interesati si cu competenta in domeniu). Evenimentele vor fi organizate de P2 si vor fi sustinute de Responsabilul implementare campanie de informare si constientizare care vor organiza si va planifica cele 27 evenimente in grupe de cate 10 persoane/eveniment, ajutat si sustinut de Coordonatorul P1 si Coordonatorul P2. In cadrul evenimentelor se va aborda temele incidente acestei subactivitati si se vor disemina Brosurile de informare si contientizare cu privire la cresterea si dezvoltarea fizica si psihica a copiilor cu unul sau ambii parinti plecati la lunca in strainatate. In cadrul evenimentelor de informare si constientizare se vor asigura servicii de inchiriere sala, mese si scaune pentru toti participantii, logistica, coffee break, masa pentru toti participantii la eveniment, servicii ce vor fi externalizate catre un operator economic specializat in acest sens.
COMPONENTA 3 – campanie online de informare si contientizare a parintilor, persoanelor in grija carora raman copiii, specialistilor din domeniu, copiilor cu parintii plecati in strainatate si publicului larg. Aceasta va cuprinde urmatoarele subcomponente: 1) crearea si publicarea a 3 bannere on-line pe 3 site-uri cu un trafic mare si 2) crearea de conturi pe principalele site-uri de socializare si publicarea de continut de promovare pe acestea. Campania de informare si constientizare online va fi externalizata de catre Solicitant catre un furnizor extern specializat in implementarea de campanii de promovare on-line. Durata de desfasurare si implementare a campaniei on-line de constientizare este de 12 luni.
RESURSE UMANE IMPLICATE: Responsabil implementare campanie de informare si constientizare P2 (studii medii,experienta specifica 0-5 ani,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara) va elabora metodologia de realizare a campaniei de informare si constientizare,va elabora brosura de informare si constientizare,va pregatii, planifica si va sustine evenimentele de informare si constientizare, va elabora si va furniza continut pentru campania online de informare si constientizare,va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
Coordonator Partener 1 + Coordonator P2 (studii superioare, Experienta specifica 0-5 ani P1 si 5-10 P2 in conducerea/coordonarea unui departament/serviciu/birou/proiect/organizatie,cunostinte de utilizare PC,aptitudini de comunicare si motivare,disponibilitate de deplasare in tara), va participa la elaborarea metodologiei de realizare a campaniei de informare si constientizare, va elabora brosura de informare si constientizare, va pregatii, planifica si va sustine evenimentele de informare si constientizare, va elabora si va furniza continut pentru campania online de informare si constientizare, va intocmi rapoarte de activitate si fise de pontaj individuale.
REZULTATE ASTEPTATE
Principalele rezultate asteptate/finale in urma implementarii proiectului sunt:
1. R0.1.1 – 1 Strategie de implementare, monitorizare si control a proiectului realizata; Strategia va prevedea masurile luate de catre echipa de management pt impl proiectului in vederea atingerii obiectivelor si indicatorilor, atenuarea sau eliminarea riscurilor, derularii unui management financiar riguros si asigurarii respectarii regulilor si legilatiei nationale cu privire la implementarea proiectelor finantate din fonduri publice.
2. R0.1.2 – Rapoarte de activitate si fise de pontaj lunare realizate.Raportarea activitatilor contribuie la monitorizarea de catre managementul de proiect a activitatilor derulate de catre expertii beneficiarului si partenerilor. O monitorizare riguroasa contribuie la utilizarea eficienta a resurselor, implementarea activitatilor cu maxim de eficienta si dovedirea modului in care au fost folosite sumele bugetate pentru implementarea activitatilor
3. R0.2.1 – 2 conferinte ale proiectului (de lansare si incheiere) organizate. Cele doua conferinte vor contribui la promovarea proiectului, partenerilor si finantatorului. Acestea vor asigura diseminarea informatiilor privind proiectul si activitatilor ce se vor derula pentru GT (conferinta de lansare) si a rezultatelor proiectului (conferinta de incheire).
4. R0.2.2 – afis la sediul de implementare a proiectului, cei care participa in cadrul proiectului sunt informati in mod specific cu privire la sprijinul acordat prin FSE/ ILMT; orice fel de documente referitoare la implementarea proiectelor si publicate pentru public sau participanti, inclusiv certificatele de prezenta sau alte certificate, trebuie sa includa o mentiune cu privire la faptul ca operatiunea a fost sprijinita in cadrul FSE/ ILMT. Acestea vor asigura vizibilitatea si promovarea proiectului
5. R.1.1.1 – 1 METODOLOGIE DE SELECTIE GT ELABORATA- Procesul de identificare si selectie a GT este realizat printr-o metodologie transparenta,echidistanta si obiectiva care contine clar criteriile si modalitatiile de selectie pt GT.Recrutarea beneficiarilor are la baza principiul egalitatii de sanse si principiul non-discriminarii si se realizeaza fara conditionari, deosebiri, excluderi, preferinte, restrictii bazate pe criterii de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, varsta, situatie sau responsabilitate familiala si alte asemenea criterii care pot conduce la acte de discriminare directa sau indirecta.
6. R.1.1.2 – 50 prescolari (3-5 ani), 60 elevi invatamant primar (6-10 ani), 70 elevi invatamant gimnazial (11-14 ani) 90 elevi invatamantul secundar inferior (14-16 ani), 270 parinti/tutori identificati si selectati. Procesul de identificare si selectie a GT este realizat printr-o metodologie transparenta,echidistanta si obiectiva care contine clar criteriile si modalitatiile de selectie pt GT.
7. R.2.1.1 – 50 copii prescolari implicati in activitati de dezvolare a deprinderilor de comunicare si limbaj 8. R.2.1.2 – 220 elevi implicati in sesiunile de dezvoltare de abilitati sociale relationate cu invatarea
9. R.2.2.3- 220 persoane implicate in sesiuni de activitati de invatare emotionala
10. R.2.2.1 – 270 elevi consiliati si informati in cadrul serviciior psiho-sociale de sprijin
11. R.2.3.1 – 22 tabere tematice organizate
12. R.2.3.2- 220 de elevi implicate in 22 tabere tematice
13. R.2.3.3 – 2 ateliere de creatie organizate
14. R.2.3.4 – 50 prescolari participanti in cadrul celor 2 ateliere de creatie
15. R.3.1 – 270 subventii (ajutoare) acordate prin proiect elevilor si copiilor cu parintii plecati in strainatate
16. R.4.1 – 270 tutori/parinti/persoane in grija carora sunt lasati copii ai caror parinti sunt plecati in strainatate implicate in activitati de consiliere parentala
17. R.4.2 – 300 brosuri cu privire la temele secundare FSE si 300 brosuri cu privire la temele orizontale elaborate si distribuite/diseminate
18. R.5.1- 300 brosuri de informare si constientizare cu privire la cresterea si dezvoltarea fizica si psihica a copiilor cu unul sau ambii parinti plecati la munca in strainatate elaborate si diseminate
19. R.5.2 – 27 evenimente de informare si constientizare realizate
20. R.5.3 – o campanie online de informare si contientizare realizata
21. R.6.1 – Imbunatatirea ratei de cuprindere in invatamantul anteprescolar si prescolar, in special pentru categoriile dezavantajate de copii cu 270 copii prescolari si elevi cu parintii plecati in straintate ca urmare a implementarii prezentului proiect
22. R.7.1 – Reducerea ratei de parasire timpurie a scolii prin sprijinirea participarii in invatamantul primar si secundar si prin dezvoltarea unor masuri integrate de preventie pentru 270 copii prescolari si elevii cu parintii plecati in straintate in cadrul prezentului proiect.
PROeducatie – Indicatori prestabiliti
Indicatori de realizare | ||
Cod | Denumire indicator | Valoare |
4S87 | Persoane (copii) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (EICP) | 270 |
4S87.2 | Persoane (copii) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (EICP), din care: copii 3-5 ani | 50 |
4S87.2.1 | Persoane (copii) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (EICP), din care: copii 3-5 ani, din care: roma | 6 |
4S87.2.2 | Persoane (copii) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (EICP), din care: copii 3-5 ani, din care: din zona rurală | 8 |
4S91 | Persoane (elevi), din care roma/ din mediul rural care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învăţământul primar şi secundar), din care:Învățământ primar (6-10 ani)/gimnazial (11-14 ani)/secundar superior(14-16 ani) | 220 |
4S91.1 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul primar (6-10 ani) | 60 |
4S91.1.1 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul primar (6-10 ani), din care: roma | 7 |
4S91.1.2 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul primar (6-10 ani), din care: din zona rurală | 9 |
4S91.2 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul gimnazial (11-14 ani) | 70 |
4S91.2.1 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul gimnazial (11-14 ani), din care: roma | 8 |
4S91.2.2 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul gimnazial (11-14 ani), din care: din zona rurală | 11 |
4S91.3 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul secundar superior (14-16 ani) | 90 |
4S91.3.1 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul secundar superior (14-16 ani), din care: roma | 9 |
4S91.3.2 | Persoane (elevi) care beneficiază de sprijin pentru participarea la programe de educație (învățamântul primar și secundar), din care: elevi din învățământul secundar superior (14-16 ani), din care: din zona rurală | 13 |
Grup tinta defalcat pe clase si provenienta:
GRUP TINTA | ||
Nr crt | Denumire/categorie grup tinta | Valoare |
Grup tinta total – copii si elevi | 270 | |
Copii | 50 | |
1. | Copii 3-5 ani | 50 |
1.1 | Copii 3-5 ani, din care: roma | 6 |
1.2 | Copii 3-5 ani, din care: din zona rurală | 8 |
Elevi din Învățământ primar (6-10 ani)+gimnazial (11-14 ani)+secundar superior(14-16 ani) | 220 | |
1. | Elevi din învățământul primar (6-10 ani) | 60 |
1.1 | Elevi din învățământul primar (6-10 ani), din care: roma | 7 |
1.2 | Elevi din învățământul primar (6-10 ani), din care: din zona rurală | 9 |
2. | Elevi din învățământul gimnazial (11-14 ani) | 70 |
2.1 | Elevi din învățământul gimnazial (11-14 ani), din care: roma | 8 |
2.2 | Elevi din învățământul gimnazial (11-14 ani), din care: din zona rurală | 11 |
3. | Elevi din învățământul secundar superior (14-16 ani) | 90 |
3.1 | Elevi din învățământul secundar superior (14-16 ani), din care: roma | 9 |
3.2 | Elevi din învățământul secundar superior (14-16 ani), din care: din zona rurală | 13 |